סוכנות דוגמנות

"הפיתוי וההטעיה נמשכו ביתר שאת כלפי ההורים שהגיעו למשרדי סוכנות דוגמנות דיסקברי. במחמאות ודברי שבח שהעטירו על ההורים בדבר המראה החיצוני של ילדיהם הצליחו נציגי סוכנות דוגמנות דיסקברי לטעת בלבם אשליות ותקוות שווא בדבר העתיד המזהיר הצפוי לילדיהם. כדי ליצור רושם של סוכנות דוגמנות רצינית ואמינה צולמו הילדים במצלמת וידאו כדי לבחון, כביכול, את התאמתם. מיד לאחר מכן נאמר להם ע"י הצלמת כי הילד מוכשר ומתאים. בחלק מהמקרים הוצגה הצלמת כצלמת של ערוץ 2 של הטלויזיה, עובדה שלא היתה ולא נבראה.

כדי לשכנע את ההורים לשלם סכום כה נכבד עוד באותו יום, טענו אנשי סוכנות הדוגמנות בפניהם כי "במקרה" נערכים מבחני בד ביום בו התקיימה הפגישה וכי מבחנים כאלה לא יערכו בעתיד הקרוב. ע"י הצגת דברים זו יצרו הם "לחץ" על ההורים לשלם עוד באותו יום (כדי לאפשר לילדים לעבור את מבחן הבד) ומנעו מהם האפשרות לשקול את ההצעה בכובד ראש במשך זמן ממושך יותר".

זהו ציטוט מתוך פסק דין נגד סוכנות דוגמנות דיסקברי, שניתן בבית המשפט המחוזי בתל אביב, 13 נובמבר 2001, בפני השופט נ. ישעיה.

סוכנות הדוגמנות המוזכרת הטעתה הורים וילדים רבים, ודפוס הפעולה חוזר על עצמו בקרב נוכלים גם היום, 7 שנים לאחר אותו פסק דין. בדרך כלל יבטיחו לכם שתהיו דוגמנים מצליחים ויפעילו עליכם לחץ לשלם כספים, תוך יצירת אשלייה שמדובר בסוכנות דוגמנות מובילה המייצגת דוגמניות מצליחות בארץ ובחו"ל ועובדת עם חברות תקשורת ומשרדי פירסום ידועים.

מקרה דומה נוסף של סוכנות דוגמנות שנהגה בצורה דומה, בא לידי ביטוי בפסיקה נגד סוכנות הדוגמנות סטטוס. לקריאה

מומלץ לקרוא באתר הדוגמנות הישראלי את המדריך לבחירת סוכנות דוגמנות, שבו מתוארים מאפיינים כלליים של סוכנות טובה מול מאפיינים של סוכנות דוגמנות לא אמינה.

מודעות פרסומת

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s


%d בלוגרים אהבו את זה: