הישרדות ובניית מותג דוגמנות

ג’ואנה קרופה, דוגמנית בגדי ים מפורסמת.סדרת הריאליטי "הישרדות", המשודרת בערוץ 10, עוסקת בתחרות בין מתמודדים שנמצאים על אי נידח באיים הקריביים. המתחרים מתמודדים במסגרת שבטית – שבט ג'יבארו מול שבט סבאנה, וגם בינם לבין עצמם, שהרי בכל פרק מודח מתמודד אחד מן המרוץ אל הפרס הגדול – מיליון ש"ח.

קל להבחין שההפקה בחרה דוגמניות חטובות מאד לתוכנית, שהרי, בואו נודה, דוגמניות עושות את זה לצופים, שמעדיפים לראות את הגוף החטוב של הדוגמנית ויקה פינקלשטיין בביקיני מאשר לראות מתמודדות ממוצעות שנראות כמו השכנה ממול. אם לא היו דוגמניות בין המתמודדות, הרייטינג היה צונח. טלוויזיה לא נועדה כדי לעניין את הצופים, היא נועדה כדי להשיג רייטינג, ורייטיניג משיגים דרך דוגמניות. מלבד ויקה, גם מרינה קבישר המוצגת כברמנית וורה ליכטס, המוצגת כאדריכלית, היו דוגמניות. מרינה למשל, עבדה עם סוכן הדוגמניות רוברטו.

המפרסמים מחפשים היום דוגמניות עם ערך מוסף, "טאלנטיות". כלומר, דוגמניות שזכו לחשיפה בעקבות פעילות בתחומים נוספים בעולם הבידור. כך לדוגמא, מותג בגדי הים בננה בחר בזמנו את רוני דואני להובלת קמפיין בגדי ים שלהם, כי לרוני יש ערך מוסף – היותה זמרת פופולארית. דוגמא עכשווית היא חברת האופנה קסטרו, אשר בחרה לאחרונה את גל גדות להובלת הקמפיין. קשה להניח שהיא היתה מקבלת קמפיין בסדר גודל כזה בהתחשב באלמוניות היחסית שלה טרם הטלנובלה "בובות". היא אמנם היתה מלכת היופי, אך מלבד צילום בגדי ים מתוקשר למגזין הגברים "מקסים", קשה להיזכר בעבודות דוגמנות משמעותיות שלה בארץ או בחו"ל. סוכנות הדוגמנות שלה מצאה נתיב להחזיר אותה לתודעה – הטלנובלה "בובות", וזוהי פעולה כמעט הכרחית בקריירה של כל דוגמנית בוגרת. הציבור לא דורש מאסתי גינזבורג להיות יותר מדוגמנית כרגע, שהרי מדובר פה בתלמידת תיכון שמטבע הדברים לא יכולה להיות בכל מקום במסגרת הלימודים. לעומת זאת, המיתוג של דוגמניות בוגרות יותר תלוי בתחומי בידור נוספים שבהם הן מתבלטות – משחק, שירה – דרך הופעה בתוכנית כוכב נולד 6, ריקוד – באמצעות הופעה בתוכנית "רוקדים עם כוכבים", הנחייה או הופעה בתוכניות ריאליטי כדוגמת "הישרדות".

נתמקד במרינה קבישר, כאמור דוגמנית לשעבר המופיעה ב"הישרדות". טרם "הישרדות", הידיעות העיקריות שפורסמו אודותיה הן הצהרה חגיגית מיוני 2002 באתר tam.co.il על תחילת קריירת דוגמנות,  והגדלת החזה ב 300 סמ"ק שעברה אצל המנתח הפלסטי ד"ר דב קליין בתחילת 2005. ידיעות שוליות כאלה ואחרות הופיעו גם במקומונים בצפון. לא ראיתם אותה כדוגמנית של רנואר, הוניגמן או פוקס. אם קריירת הדוגמנות שלה היתה פורחת, היא לא היתה היום ברמנית. כמו רוב הדוגמניות, גם היא לא הצליחה ככל הנראה להתפרנס מדוגמנות.

"הישרדות" בונה מחדש את הדוגמניות שמשתתפות בה ונותנת להן ערך מוסף מנקודת מבטם של המפרסמים. היא משמשת מקפצה, ומחזירה לתודעה את מרינה ואת שאר הדוגמניות הנמצאות הרחק באיים הקריביים. כאשר הן יחזרו, יידפקו על דלתותיהן מפרסמים, לדעתי בעיקר חברות בגדי ים, מאחר שהתוכנית מציגה את הדוגמניות בעיקר בבגדי ים (כבר כתבתי שזה מביא רייטינג, נכון?). המפרסמים כבר יודעים שיהיה קל ללקוחות הפוטנציאליים לקשר את מרינה, ויקה וורה לבגדי ים, הודות לתוכנית "הישרדות".

מודעות פרסומת

תגובה אחת to “הישרדות ובניית מותג דוגמנות”

  1. Dimant Says:

    בליהוק דוגמניות להישרדות ההפקה גרמה לבנות להילחם,לשחק ולהתחרות ולי בעיקר להנות אם היו מלהקים את השכנה שלך כמו שהיא נראית אז לנו הצופים הייתה מתחילה הישרדות לא קטנה …

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s


%d בלוגרים אהבו את זה: